lite snabbt om den gångna veckan..

Förra helgen vart det jobba på Solvalla v75 på lördagen, åkte dit med pappa, Inge och Kim.
Kändes otroligt bra att åka pigg och fräsch denna gång! hehe tkt chefen var bra ;) haha
Vi fick sitta i i samma korridor som sist och de är ju underbart nice. Mkt folk vart det också!
Kom hem strax före halv nio och de va bara att byta kläder, putsa på det sista och i med en drink innan jag och syster for iväg med nio bussen till Tim. Förfesta där och sen blev det Rockbaren.
Hade trevligt hela kvällen :)
Bilder? Kan jag få av dig Elin?

Söndagen var vi uppe tidigt och bestämde oss för att besöka Wilhelmssons!
Skulle tagit en ridtur på varsin häst men så ville vi ha samma, så det slutade med att jag själv begav mig ut på en skön ridtur på Rönningsholms Ivan :) Han va super mysig att rida! Mjuk och fin, men efter en galopp vart det piggnisse och hård som fan i munnen en bit innan han vart kanon lugn igen.
Hittat min ersättare för Ina tror ja, han va väldigt lik henne i sättet faktiskt.

I Tisdags tog jag & Sanna oss till travet tidigare för att köra nykomlingen Define Irony, ett väldigt litet och spinkigt varmblod. Hon va duktig för att vara tre år men vart väldigt hetsig och hispig på vägen hemåt på rakbanan så vi körde in. Ska ta och prova köra henne ilag med någon nån dag tror ja.

I Torsdags kom veterinären ut igen. Han kikade på kossorna och fan bara en som behövde behandlas mot Strålsvamp (de får knölar under hakan och kan få svårt att andas), hon som vi behandlat här nutidigare såg mkt bra ut igen tkt han och hon låter inte längre :)
Förhoppningsvis ska vi väl bli av med den där skiten nu!
Hjälpte vet. att ta första sprutan på kon och han han inte mer en sticka in nålen så gick den av, de hade han aldrig varit med om förr (för kon stod blickstilla). Helskumt! Som tur var hitta han nålen och fick ur den.

Nu har vi dessutom haft skit väder! de har börjat vart kallare igen (-10 typ) och snön har vräkt ner i flera dgr i sträck, vilket innebär mer jobb för mig då Larsa lär ploga. Är iof bra, men jag får inte mkt till fritid alls :(






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0