en månad

Nu är januari förbi och det innebär att jag klarat min vita månad utan probs!
 (Det innebär också att 1/12 av året redan passerat..)
Har knappt ens varit sugen på att festa.
Blir travgala nästa lördag så då blir det dricka lite igen.
Har inte varit på krogen på 7-8v! (förra året gick det max 2v. mellan på hela året tror ja).

Istället har jag jobbat en massa. 75% i Bondgården och sen Inventerat på ÖB 4dgr, Trav samt att kurserna dragit igång igen. Jag har min grupp elever som jag haft 3 terminer redan :) tsm med Sanna. Mycket skoj har vi minnsann. Synd på kylan bara!

Ponnytravgalan var förra helgen också. De hade bytt ut maten, de brukar alltid vara tacos, så vi fick lite problem.
De va potatissallad och massa kött (såsom rostbiff, skinka osv.) bara de att jag är ju vegetarian, sanna gluten och gina laktos...men vi fick i oss lite iaf..efterrätt ;)

Körde Nitro idag. Han var mkt pigg! Sprang på en massa och var laddad. Svettig blev han också.
men attans va dryg han va att sela! De höll på med isolering och saker i bilarna utanför stallet och han var lite rädd för de och kunde inte stå stilla för fem öre. sparka o höll på när ja tog i bakbenen. drygo!
Tror iof att lite har med överskottsenergi pga. fodret, men han måste för att kunna springa när ja kör.

Vad har mer hänt då? hm. Mamma agera frisör åt mig härom dagen.
Klippte håret bara rakt av en bra bit, det slitna, så nu är det tjockare och rakt.. eller nej, de är snett!
Ena sidan är längre en den andra fick jag höra. Ska boka klipptid när jag ha råd!

ponnytravgalan  elin sanna gina
brudarna på galan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0