Nitro KVAL försök 1

Har haft fullt upp hela dagen! Kunde inte somna om vid imorse så drog ut med reklamen redan 05:45!
Han klart, sågottsom, mitt distrikt sen kom pappa vid tio tiden och vi åkte till stallet och förberedde ponnysarna för banan.
Orkar inte skriva så mkt men Nitro var en jätte duktig pojke! Han skötte sig kanon bra! :)
Både vad gäller hantering, box och körningen.
Körde ilag med Pärla, Ginni och Monstjärn i värmningen och det gick bra. Nitro fick ett sånt där brytryck bara.
Körde ett rätvarv 1140m för klockan ticka på. Men ELin körde av med Pärla precis innan starten så Nitro vart lite hispig och bråka men vi kom iväg. Klockade han på 2.49 :) Jätte bra med tanke på att han inte tog i ett skit, galoppera inte och jag behövde inte driva speciellt mkt heller.
Men min far, som skulle hjälpa till, var inte närvarande ett skit så jag han inte testa han med käk!
Körde av snabbt till stallet för att få tag på pappsen och på med nr.bricka. Ingen papi där och ja fick stress!
Hittade tillsist Emelies pappa som hjälpe mig iaf.
Men redan nrä ja körde av banan skulle vi samlas så ja fick stressa och jaga på Nitro hela långa vägen till def. volten. Stackarn!
De va noll probs iaf vad gällde defilering, voltning osv. Han tkt dock att de va lite skumt att han skulle vända upp i andra spår haha. Så dåligt start men loppet gick ju sämre. Han sprang inte för fem öre!
De andra sprang ifrån och Nitro nästan gick. Fick sitta och driva HELA tiden och smacka!
Vi kom iaf i mål 1640m. UTAN galopp! Jag var orolig för att vi skulle bli diskade liksom men han sprang ju inte ens! Vi klarade inte kval tiden så ja ska kvala om nästa helg. Bara att ta nya tag och se över lite saker och träna lite mera. Ska sko han, se till att han får vila efter värmningen mm.
Han fick gå med käk i loppet fast ja aldrig haft de på banan förr ens..
Snacka om att vara besviken när hästen inte ens försökte ta i nåt. Jag vet ju att han kan så mkt mer, men begärde ju bara att han skulle trava framåt som på värmningen. Att jag lära driva han så mkt :(
Mamma tjatar om att jag ska vara skti nöjd över han för att han skötte sig så himlans bra! Att de är det som betyder nåt. Och de är sant! <3
Jag älskar min lille skitnos minst lika mkt för det! Nitro är bäst! <3

- Nitro försökte inte ens! Han lojjade bara. Att det vart sånt stress.

+ Han skötte sig superduper vad gäller allt annat! :)

När jag kom hem vart det att dela ut mer reklam. Hade ju hela distriktet i gropen kvar. Mend e gick ju fort iaf! 

Nu har jag tagit min första godisbitTIO veckor! ;D ska hålla det till helger fr.o.m nu :)
Så nu blir det fetta godis till Mitt super ex.
Imorgon ska jag vara hundvakt åt Ellsa!

                            min älskade Nitro i kvalet  foto: Emelie

Kommentarer
Postat av: josefine

aha okej :)

2009-09-20 @ 22:14:31
URL: http://josefinfine.blogg.se/
Postat av: sanna

kul att han skötte sig iaf :)

2009-09-20 @ 23:25:30
Postat av: Emma

sv: jamen precis, vi får ta nya tag nästa helg! :) han är ju inte träna på banan mkt alls så :P

Hade ju aldrig voltat ex vis ;)

2009-09-21 @ 10:31:08
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0