Kval färsök 2

Blir så less på ponnyn :(
Försökte oss på att kvala igår på Gävles heldag. Han kändes lat i värmningen men gick att speeda på helt okej när jag bad han om det. I kvalet däremot vägrade han totalt. Sprang iaf 5,5sek snabbare en sist, om de nu skulle vara nåt..
Han öppnade helt okej, men sen gick det trögare hela tiden och han bröt i kurvan efter mål och på upploppet nästan skritta han. Fy satan som jag fick driva på han. Fick liksom bestraffning för Övrig felaktig drivning.
Har jag aldrig fått förr, så ni kanske förstår hur mkt jag lära driva på han?!
Gasade på han på rakbanan mot stallet sen och då kunde han minsann springa på skit bra! :@ Inge trött alls heller!
Så nu är det slutkört för i år!
Varför han inte vill springa på banan är ju ett mysterium. De borde väl vara kulare ilag med andra?! Hemma går han ju skit bra. Fast att han inte hade skor nu heller gjorde nog mycket till :(
Inte en gång till jag tänker köra på banan med han om jag lär sitta och driva mer en korrigering.
Hade satt på halvskygglappar i försök att han skulle tagga lite och fokusera, men ingen skillnad alls. Kanske blir helskygglappar nästa år?

Nu ska han få komma ut på bete och vila 1-2veckor. Sen ska jag börja med muskelarbete hela vintern på han.
Ridträning, longering, gå på släp, tolkning mm. han ska inte köras iaf! Sen vid årsskiftet taggas han igång med körning igen inför säsongen. Så testar vi nytt kval när han verkligen är redo! = har gått lika tider på banan som hemma. Vill han inte då heller.. ja, då vette sjutton! :S

Elin startade med Pärla, årsdebut ;) de gick skit bra! Hon skötte sig kanon och hängde med, opl. på 2.40 så de är ju jätte bra ju! Nu behövs väl mest kondis på henne så hon kan starta lite till i år? :)

 Nitro efter kvalet 
Nitro i kvalet nitro efter kvalet nitro klar för värmning påväg till defileringsvolten    foto: Josefine Dehlin

Strax ska jag & Elin till stallet och rensa lite och fixa i ordning bland våra saker. Finns ju ingen koll på grejjerna alls nu vart de ligger osv.
Sen ska jag nog med när hon har kurs ikväll.

Kommentarer
Postat av: kim

använd grisfösare då ;) hahah

2009-09-28 @ 21:09:37
Postat av: Emma

sv: haha ja får fan göra de! ;) eller så kör vi på dittomitt sätt som vi gjrode när han va hingst, slakthot ;)

2009-09-28 @ 22:07:25
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/
Postat av: Julia

Hmm, surt att han håller på sådär då :/ Han är iaf jävligt snygg!

2009-10-07 @ 19:43:39
URL: http://juules.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0