Coldplay, för två veckor sedan.

Nu är det två veckor sedan vi såg Coldplay. Så tänkte skriva lite om det nu ;)
Just nu stod vi där och såg dom, helt otrolig känsla! ^^

Vi åkte runt halv nio - nio tiden, med Elin vid ratten åkte hon, Natalia, Sanna och jag mot Stockholm.
Väl där splittrades vi för Elin & Natalia skulle på Gröna Lund medan jag och Sanna skulle till stadion för att se Coldplay.
Vi kom väl dit vid 12:15. Kön var lång redan då. De va bara att slå sig ner och vänta i typ 5,5h innan insläppet började.
Vi fick skit dåliga platser! Aldrig stått så långt bak på en konsert och aldrig har det varit så jobbigt. Fast de va ingen trängsel iaf :) åh andra sidan såg vi inget, om vi inte stod på tå!
Förbandet var White Lies. Hade spanat in dem snabbt på myspace och tkt de lät skit, men de va faktiskt rätt bra.
Speciellt To lose my life, den har jag ju hört flera ggr ju märkte jag!
Sen att sångaren var skit lik en människa vi känner och flera till stod vi och skrattade åt hela tiden haha!
Tillsist klev äntligen Coldplay upp på scenen och man blev helt iiiiiih!
Dom var bara så himlans bra! :D Chris Martin försökte sig på några svenska meningar, med bra resultat ;)
Alla låtar jag ville höra + många fler körde de.
Vilken show, de hände nya saker hela tiden!
Och vilken känsla när hela publiken nynna Viva la vida och när alla i tur och ordning reste sig och tog upp sina lysande mobiler mm
Nejdu, finner inga ord som kan beskriva känslan. Som alltid när man sett sina favorit band. De är bara så bäst! :)
White Lies Coldplay. Under låten Yellow. Cooooldplaaay! :D Coldplay under låten 42, as bra!
              Coldplay, när de va ut på scenen nära oss :)
Coldplay. De va nog under Viva la vida. colplay, konfetti! coldplay. fyrverkerier hade de också på slutet ;P Coldplay :)
Sen möttes vi upp vid pendeltågen igen, fast de tog lite tid.
Sanna: -"Vi ska till Mörby". (efter att ha läst sms av Elin).
Så fanns tunnelbanetåg som gick dit från stadion, men vi åkte till city iaf för att möta Elin & Natlia, och tur var väl det! Efter telesnack med dem var det till Märsta vi skulle ju! Men där fanns inget som gick dit och vi sprang runt och hade stress, de skulle gå ganska precis ju.
Pratar med Natalia i mobilen och vi hittar inte / ser inte dem. Efter en bra stund..
Natalia: -"Men ni är ju på tunnelbanestation! Vi ska åka pendel!"
HAHA! Så smarta är vi xD
Det var bara att springa dit och möta dem, missa dock så vi fick sitta och vänta där typ en halvtimme hehe.
Elin vart cepe, hon skratta åt allt och drog "roliga" skämt (enligt henne) och höll på. Hon var som om hon var full!
Bristen på alkohol denna vita helg som slog till? ;)
När vi åkt en bra bit med pendeltåget stannar det och efter en stund backar det, vi bara ehm hallå? Men de förklarade då att de lära backa för att få kontakt igen haha. Så vi blev sena hem.
Vi vågade inte ha Elin som chafför (hon var uppenbart för trött för det) så Natalia fick köra oss hem :)
Det var allt för denna gång. Trevlig dag var det! :D 22/8-2009 in my heart <3

                            
                                                       Coldplay - 42

Kommentarer
Postat av: sanna

det där inlägget har du publicerat förut? för jag vet att jag har läst det tidigare..

2009-09-06 @ 13:23:51
URL: http://nittonhundranitti.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: haha nej jag skrev de ju igår xD

2009-09-06 @ 14:10:22
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: föresten, de kan vart för att vissa meningar typ skrev jag under bilderna i min bilddagbok ;P

2009-09-06 @ 14:11:00
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/
Postat av: sanna

ja för kände igen första texten! var ju in på din blogg häromdagen bara för jag visste att jag läst vad den bra låten med white lies hette här. men det måste ha varit på bilddagboken då. för hittade det aldrig :p

2009-09-06 @ 16:53:32
URL: http://nittonhundranitti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0