tömmkörning ettåringar

Dagen blev inte riktigt effektiv på det sättet som jag jag menade, hade tänkt städa och rensa lite, utan mer att vi var ute på äventyr hela dagen.
Vid tolv åkte jag & mamma till "blommgårn" och köpte blommor (även om jag ansåg det onödigt, hur ska de överleva?) till de nyinflyttade och lite bullar. Det var bara Elin hemma. Så efter lite fikande drog vi även med oss henne och for ut till Hästbo.

Vi skulle ut och plocka svamp i skogen där, men så var Therese hemma och ville ha lite hjälp med tömmkörning av ettåringarna så jag stannade med henne medan de andra gick ut i skogen.
Först tömmkörde vi Conrad. Han var jätte duktig! Vek av vägen ett par ggr bara hehe. Therese kunde släppa han nästan direkt så jag styrde själv och hon gick bak vid mig :)
Sen tömmkörde vi Jari. Han var också duktig, men lite mer fundersam. Han stannade skulle vända ett par ggr och vägrade gå om inte Therese gick fram i huvet på han. Men efter lite kämpande fick vi han på hemvägen att gå med båda oss bak.
Det var första gången de blev tömmkörda och de hade sele första gången igår ;) haha! Duktiga pojkar!
Sen gick jag ut i skogen och hjälpte till att plocka svamp, de fanns massor av dem!

Vart köpa MAX som vi åt på travet. De va inte ens gott :(

Efter det vart det att åka ut till bondgården direkt. Fixa bägge ponnyerna och sen hjälpa Larsa.
Mata kossor och hundar, strö lite åt kor och sen kom Fanny upp och hjälpte mig ta in alla hästar :)
Passade på att prata lite med henne så nu har jag skaffat en ryttare åt Nitro!
Vi ska börja rida in han nu om 1-2veckor :) Fast vi börjar med att de får lära känna varandra lite då.
Hon är lagom storlek och allt och dessutom jätte duktig, dock vet jag inte om hon kan rida. Men hon säger det.

Conrad tömmkörs för första gången :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0