Sthlm´s resa med rbl!

Stockholmsresan med rörligbild var great! :D
Sjukt kul var det, orkar itne dra allt här för de skulle ta evigheter, så de får bli lite kortfattat.
Igår var vi på Sveriges Television och blev guidad runt lite. Fick bla. se där de spelar in Talang och så fick vi se där de spelar in ett barnprogram, Hotel Kantarell. De skulle spela in där så vi fick bara en kortguidtur. Men de va kul att se och skådespelarna körde en liten show för oss med dockorna, Hotel Kantarell. HAHA. De va kul! :P
Sen på kvällen gick va allihopa (12st + Conny & peter) och käka middag på en mysig resaurang. Gott & trevligt! :)
Efter det fick vi göra vad vi ville. Alla utom 4st brudar (som skulle festa) åkte till Grönan.
De va ju inte direkt lätt att hitta dit och kallt och de började regna igen. Men vi ville dit så dit kom vi till sist, 20.30!
Kul att vi blev så många, trodde vi var ensamma om att vela dit typ hehe.
Alltså direkt vi kom in, vi blev som småbarn! Jag & Sanna sprang iväg till karusellerna. Startade med Bläckfisken, som vi skrek och mådde illa! haha. Sen säger Sanna att vi åkte lilla fritt-fall ( även om jag tror de va senare), och sen Flygande-Mattan! Jag tvingade Sanna till den, hade adrenalinkick.
Vi sprang dit, klev på och spände fast oss. När vi gjort det hinner jag "se" och inser att de är fel flygande matta motför va ja trott (hade den i Liseberg i tanken). Vi sitter och är skräckslagna men åker iaf och gisses som vi skrek! Fy faaaaan! Värsta ja åkt nästan. men skulle göra det igen, för herregud vilka adrenalinkickar! Vi var som vi var fulla! xD haha!
Jag skrek till Sanna -"Nu tar vi slänggungorna!" (Bara de liksom, ja har sagt att ja aldrig nånsin skulle sätta mig i den karusellen senast 30min tidigare...) sagt och gjort! Och inte fan gör jag om det hahahah!
Alltså shit som vi sprang runt och höll på!
Blå tåget, Kärlekstunneln och Lustiga Huset var ju skit tråkiga! Vi tog dem en gång allehopa och de va trist as hell!
Stentuffa nu vi, åkte typ alla karuseller. Nästan..
Lurade med övertalning upp Sanna i Vilda Musen. Den borde ju vara som Larven, trodde jag..
vi satte oss i en vagn och det bar iväg, uppåt och uppåt! Sanna "vafan har du lurat in mig i din jävel!" jag undrade samma. Och de bar nerför och U-kurvor (de va läskigast, kädne som vi skulle spåra ur! Inte igen sa vi, men 5ggr tror ja vi åkte den minst haha ;P
Men roligaste karusellen var lätt Kvasten, som jag lärade tvinga Sanna till den! Men de ångrar ingen av oss.
Vi startade lite lugnt i mitten och de va skit läskig och i början inte igen känsla som fan men sen igenigenigen!
Så vi åkte den 10-15ggr! :D avancerade bakåt och framåt och hamna till sist längst fram. De va äckligt som fan, men vi gjorde de några ggr och de va kulast! :D Efter några ggr tänkte man inte på höjden mer och ja är skithöjdrädd annars!!
Vi posa så snyggt också hahaha! Men kändes onödigt att köpa en bild hehe.
När tiden började gå mer och mer och vi hade adrenalinet pumpa och vi var genomvåta av allt regn bestämde vi oss för att Fritt fall skulle åkas! Sagt och gjort. Satt och hyperventielera hela vägen uppp alltså shiit. Jag var livrädd och hjärtat slog hårt om fan i ett oregelbundet dunkande!
Sanna: - "Vi kommer dö!!"
Jag : -"Nej, andas...andas!"
haha ja undrar ja vem som andades lugnast av oss? ;)
Sen stack den iväg neråt i en jääävla fart! Och gisses va stolta vi var för att vi klarade det! :D :D :D
köpte en bild också som bevis haha!
Trotts att vi frös när vi åkte dit och de regnade sågottsom non-stop och man var dyngsur så var de endå rätt nice. Jamenar bara de att vi slapp köer var ju lätt värt att bli våt för! :D Han inte med att frysa så mkt iaf :P
Kan sumera kvällen som så att de var SÅ JÄÄÄVLA KUL! :D :D :D vill dit igen, nu!
Karusellerna vi åkte i någotsånär rolighets-ordning! Inte helt, men iaf ser man ju vilka topp och sämst..
Kvasten,  Vilda Musen, Flygande mattan, Fritt Fall, Bläckfisken, Krockbilarna, Slänggungorna, Lilla fritt fall, Blå tåget, Kärlekstunneln och Lustiga huset!
När vi kom tillbaka ropade festbrudarna att vi skulle komma upp till dem, de bodde i sviten!
Så vi gick dit och hängde ett tag. Haha dom är så kula! :D
Sen joina vi Emelie där uppe tills vi skulle sova, resten av brudarna drog ut och fortsatte festandet.

Idag har vi vart på Tekniska Muséet och de va skoj :) Jag, Sanna, Emelie, Staffan, Nisse, Oskar, Johannes och Christoffer. Samma gäng som var till grönan, förutom att lärarna inte földje med för de gick på Moderna ist.
Sen en sväng på stan och man kände hur orken var slut alltså! Vi åkte hem med två tåget.

Ja vad ska man säga, vi kom 5min innan avgång mot sthlm igår och idag 3min innan hemfärd igen!
Att läraren ringt och tjatat på oss vart vi är osv. ett x-antal ggr både innan avfärd och till andra samlingstider hör till vår standard hahaha! Sånna är vi, tidsoptimister, missar jämt tider! :P

Nu ska jag strax sova! Morgondagen är fullbokad. Sola täntke jag hinna med, kanske ut till Hästbo och rida snacka morsan om också ska ja jobba åt Larsa! Måste ja komma ihåg!
Bilder kommer imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: sanna

så jävla kul hade vi på grönan :D



såhär är det... fint folk kommer alltid sent

2009-05-30 @ 09:40:45
URL: http://nittonhundranitti.blogg.se/
Postat av: emma

jamen eller hur ;)

Fruktansvärt kul hade vi! :D

2009-05-30 @ 14:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0