Travet mätdag

Denna dag har spenderats i stort sett på travet. Jag & Kim åkte in vid elva tiden och hem vid fyra kanske?
Vi hade ju Pysen som resesällskap och de funkade kanon, Nitro gick in ganska direkt.
Första gången kasta han sig ut snabbt igen, men sen körde ja på samma metod som Rosén gjrode på han. Så vi gick in och backade sen ut igen några gånger, då känner han sig inte likainträngd liksom. Så de funkade kanon, han stod stilla där inne efter det :)
Resan gick fint och Kim borde ha transport på bilen oftare, hon körde lagligt, lungt och fint! ;)
De va rätt många ponnys inne som skulle mätas och alla gick förbi och köade i stallgången utanför där Nitro stod. Han vart såklart helt till sig av allt stohej. Så han sprang runt lite och höll på, men lugnade sig rätt fort :) Men samma veva för varje gång en ny häst dök upp. De gick ju bra iaf det var värre när de ställdes ett russto i boxen bredvid honom. De är höga väggar nästan upp till taket, men han skulle promt in till den (se den) så han stegra och kasta sig allt han kudne upp där så de va typ 10cm till så hade han fått över benen! Jag vart jäkligt orolig där ett tag! Men dom var snälla och erbjöd sig flytta den ponnyn igen, så han lugnade ner sig :)
Mätningen gick bra, han var duktig. Lillkillen mäter hela 127cm ! ;) Högre en jag trodde det.
Sen när de blev lite mindre ponnys kvar selade jag på och körde honom. Han stod ändå rätt duktigt i kättingarna men precis när vi skulle iväg han annabell 8som stod framför) gå ut innan vi fått lös honom och han vart väldigt stress och kasta sig iväg lagomt när jag fått loss! Pigg & glad var han att köra, men ack så lat. Växel ett hela tiden.
Gick bra ihop med alla andra ponnys på lillabanan, sprang förbi utan problem och ja körde lite ilag med Fanny och Emelie och de gick bra :) Sen blev han själv på banan men han skötte sig kanon! Sprang runt och gnäggade bara hehe.
Ökade lite grann när Emelie kuta ifrån med JoJo, men då sprang han som en kratta / galoppera.
Så här lär justeras både det ena och det andra och läggas in intervall träning så han får upp speeden lite!
Hemresan gick också bra, efter 2min gick han in i transporten typ. Han vägra några försök men sen klev han in :)
Vi åkte till Max och köpte mat. Elin & Kim fick gå in o köpa medan ja väntade utifall han skulle börja leva om. Hön tog dessvärre slut, men han stod stilla iaf. Duktiga killen! (när han vill).


NU ÄR LOVET SLUT! FUCK!!! VILL HA MER LEDIGT!!!! :( Måste sova nu, skola imorgon :(

nitro anländer till travet  nitro selas på  nitro tillbaka från körtur  Nitro och jag tillbaka från körvändan :)nitro ja kör

fine nitro anländer :) fine Nitro! :9 nitro, jag och pysen lite svettig efteråt ;).

Kommentarer
Postat av: sanna

va bra att det gick bra :) & tror att jag gissade rätt på höjden :D jag är bra haha

2009-03-02 @ 11:49:42
URL: http://nittonhundranitti.blogg.se/
Postat av: emma

ja eller hur! :D haha ja du gjrode nog fan de hehe

2009-03-02 @ 14:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0