Bonngårn

Kom nyss hem från Bonngårn. Hade ju lovat ta ut hästarna och mata kossorna.
Bara de att ja kom hem så sent däifrån i natt så ja är svin trött, svider i ögonen.
Klev upp och skulle precis gå till bussen, 07.00, så klev mamma upp och frågade om de gick nån buss till Åbyggeby. Okej nej, de gör de ju inte fören sjugoöveråtta! Snäll som hon var skjutsa hon ut mig och Elin iaf.
Så fprt ja öppna boxdörren till Nitro så stegra han och kastade sig på dörren för att komm ut så ja pressa emot och han fortsatte så ja flög ikull. Tur Elin kunde skjuta igen dörren! Han klev upp på stallgolvs kanten och och tog satts liksom.
Så ja fick trä på han grimman genom Pysens box, och sen ta ett stadigt tag och gå fort ut med honom. Då gick de bra!
Sen tog ja ut hundarna och gav dem mat. Och sen resten av hästarna. Och sen matade ja kossorna och sist fixade min häst, mocka osv.
Lite stressad blev man ju av att hundarna ylade, hästarna gnäggade och kossorna råmade. Varför kan dom inte bara vänta snällt på sin tur?
De gick iaf bra :) Kim har lärt upp mig bra hahahah. Kalvarna såg lyckliga ut över sin nya bostad också ;P

IGÅR var jag på bondgården i stort sett hela dagen..Först med Kim ut dit och vi gjorde allt ovan. Så ja fick lite guidning, fast de mesta kunde ja ju redan. Så sopa vi ihop i boxarna så de skulle kunna ta ner boxväggarna.
När jag kom hem kikade jag på April Fool´s Day med Josh Henderson. Den va riktigt bra faktiskt! Och han är snygg som fan! Sen ut till valbo med mor en sväng. Jag köpte en klänning och två toppar till leggings.  :)
Sen direkt ut till Bonngård igen med Kim och Elin. Vart lite allt i allt gjort. Städa foderbordet, hjälpa till, sopa och ta ut grejer ur kalv rummet, vakta kalvarna osv. Jag gick in och kelade med den vita kalven ja. Den stod stilla snällt när jag klappade den. Fast den stod slicka på mig och mina kläder. Sen kliade den sig mot mig. Jag kände att vi verkligen höll på att bli boddys. Så började den stånga på mig! Alltså inte så farligt, men de kädnes ju lite iaf :P
Så ja kände att snart kanske den tar i ordentligt och får spel så ja klappa den hejdå ;P
Elin gick ju till Stenmans efter en stund bara hon.
De va lite kul när jag & Kim fick i uppdrag att åka och köpa max åt de 5 jobbande. Larsa hade raddat upp på en träbit vad som skulle beställas. haha. Så när vi beställt gled vi framåt i kön. Så läste ja igenom listan, men tyckte de kändes som Kim beställde så lite. Kim: -"´Nej, jag glömde beställa ett Delifresh mål va?"
Jag:- "Ja, ja tror de.."
Vafan liksom satt vi. Jag:-"Men backa tillbaka då?"
Så Kim drog i backen och wrooom fort bak igen. Så lära hon säga att hon glömde beställa Delisfresh, föregående beställare! xD hahaha. De kula är ju att vi jämt råkar ut för nåt på Max. Eller ett köpmatställe över huvudtaget! xD
Sen är vi kom tillbaka fick vi ta och mocka ur boxarna och mata kossorna oså. Sen äntligen fick vi fara över till Stenmans och käka middag! CS mat! :D
Sen åter igen upp och slita. Mata hö till hästarna. Sen när vi fick lite "ledigt" satte vi oss i bilen och körde hög volym med allsång! ;D
Dock blev vi avbrutna hela tiden och lärade hjälpa till hehe. Vart lite allt i allo, bära saker, hämta/ lämna saker och fixa i ordning i de nya boxarna. Vid halv tolv! 23.30, vart äntligen boxarna klara för inflyttning.
Nitro gick runt lite i sin box och försökte se över med huvet, men han brydde sig inte eftersom de bara va Pysen som stod i boxen bredvid. Så han börja käka hö ganska så snart. Sen vart han lite mer runtrunt igen när Tusingen och Davinda kom in. Men han va ändå lugn. Ganska snart även där börja han käka hö och dricka. Satt vi behövde inte vara kvar nå länge alls innan vi äntligen kunde åka hem! Sängen vänta!
Hahaha de tjata ja om hela kvällen och ja va liksom trött även om ja inte kände de, för ja kände på att ja börja bli lite dryg. Trötthets humor. hehe.
De vart mysigt för dem iaf ^^  Hoppas de kommer funka bra och att han blir lugnare vid in/ ut tagning! Borde ju blir de efter lite tid tycker man.

Nej nu ska jag lägga mig och kika på April Fool´s Day igen, för Josh är sjukt het! och invänta maten.

jag och kalv, boddys  stånga typ  kompisar ;)  Jag och kalven ^^ Sötnosar!
HAHA Kim, jag och Elin när vi var små på besök i bonngårn! xD Sitter i fikarummet.  Jag i gult och Elin närmast kameran. Mata kalvar när vi va små uppe i lagårn! xD Gamla bilder som sitter i fikarummet! x'D
Kim, Jag och Elin               Jag                          Jag och Elin                    När vi va på besök i lagårn när vi va små! HAHA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0