snabbjobb, hästbo mm.

Idag har vart en fartfylld dag.
Startade dagen med att cykla till travet direkt efter fruskosten, såg en annonsering i travprogramet så jag for dit.
Den grejjen fanns inte ens på denna bana! Sugit värre. Vafan annonserar dom då för i Gävles och det står "erbjudandet gäller i samtliga butiker"..aja. Köpte iaf ett grönt långt seludnerlägg till Nitro :)

Satt väl hemma en stund och sen direkt efter lunchen, som vart vid halv tre cyklade jag till stallet.
Körde snabbjobb med Nitro, de har jag aldrig gjort förr hemma med han ;P
Testade käk för första gången också. Gick kanon bra!
Körde visserligen bara korta intervaller (vägen är kortkort), men han gick snabbt och rent! :D
Bjöd till och taggade och jag behövde bara smacka så spurta han. Testade med tömmen ett par ggr bara och då gick han endå fortare, men så fort behövde han inte gå nu, så ja höll i bara och smacka :)
Han vart svettig idag iaf ;)
Får ta lite snabbjobb/ intervaller nån gång ibland så han taggar till och får lite spring i benen hehe.
Får se om vi kan in till banan på söndag, hoppas! så vi kan träna ilag med Emelie & Ginni.

Nitro redo för snabbjobbet :P

Han inte mer en innanför dörren fören jag & mor begav oss till köpis, apoteket för att inhandla Tiguspray.
De hade slutat med allt vad hette sånt för kaniner. Frågade på zooaffären och hon s att det enda som fanns nuemra var en spruta på djurkliniken. Så nu måste vi ta kanin till veterinären! Kostsamt med djur! :(
Sen fortsatte vi ut till Hästbo och hälsade på där, jag övningskörde från rörberg till hästbo ;D jag är king haha.
Alltså den familjen, Wilhelmssons, är väl endå för kula hahahaha ;D
Jag kommer inte ihåg vad det var Ussa ville få fram, men hon hade minsan kört en häst förra året. Hon mindes inte vilken häst det var men Rosén hade kommit dit iaf för att hämta hem en häst.
Therese & Robert tvivlade, "de lär du ha drömt", "du har inte kört själv", "va va de för häst?", "det måste vart för två år sen isåfall", "Va skulle han hit och hämta häst för, han har inte vart här" osv.
diskussionen fortsatte och Ussa var fast besluten att så var det minsan visste, hon hade kört och han kom dit!
Så kommer Janne: "Han hade en häst på betäckning här för FYRA år sen".
HAHAH som vi skrattad! xD Tiden går fooort!

Så försökte dom få på oss hästar också, Fjell Ivar (2 år) och Svall Conrad (1år)haha. Jag vill ha! ;D
Ussa: "Får du tag på hästen så får du han" ;) hahah. (Fjell Ivar).
Hade jag haft en större inkomst hade jag gärna tagit hem honom :P
Jag fick gärna ställa ut deras hästar på sleipnersutställning också (jag gjorde ju de förra året) eftersom r & t är på kriteriet. De gör jag gärna, de va ju skit kul, så hoppas på de! :D
Robban skulle iaf komma och sko Nitro, evt. i nästa vecka :)

Nejdu, nu lär jag i sängs. Imorgon bär färden mot Sandviken. hembesök hos Ronja ska vi på! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0