Fettodag!

Idag har jag bakat en massa!
Bakade bröd, Ostfrallor men med nyttigare mjöl. Var skit goda! :D
Passade på att baka bullar när jag endå var i farten, vart mest kanel men några vanilj också.
De var också skit goda! Fan jag skulle bli värsta mäster kocken ;)
Fick bra betyg av både Elin & mor (tummen upp).
Sen åkte jag, Elin, Sanna & Natalia och spelade lite fotboll på Brynäs. Eller vart mest skjuta mål på varandra. Så körde vi lite Hajli Hajlå (som Finnarna lärde oss för hundra år sen, men kom ihåg de haha) och lite klockan, varvat med lite jogging. Det var trevligt!
Sen när vi kom hem hade jag ju bjudit över Stenmans på fika, så BM, Kim & Sanna kom över på fika :)
Vart kakor, bullar, glasstårta. Fy fan va jag fetta i mig! Hela dagen :S  (De gillade också bullarna btw).
Här på kvällskvisten kände jag att nej nu fick det vara nog och drog ut på en joggingtur, två varv på spåret. Dock hade det hunnit bli mörkt så nu lär jag börja gå ut tidigare om kvällarna :(

Igår var jag & mor med kaninen till veterinären. Fick vänta först länge på vet. och sen efteråt funkade inte kortbetalningen så vi lära vänta i hundra år innan de fixat den. Segt!
Iaf så kollade hon Jack och han hade troligtvis Mjällkvalster (som vi misstänkte), men hon hittade inge i mjället hon tog för test. Nu har vi fått nå grejs iaf och hoppas det försvinner annars jävlar!
Sen cyklade jag ut till stallet och körde Nitro. Blev vanliga skogen. Han va skit vinglig och gick av vägen hela tiden. Skit dryg! Men sen vart det bättre och han travade på riktigt fint :) Även om vi mestadels tog det väldigt lugnt, men han har ju sina ställen han promt ska rejsa på. Så när vi var på väg hem täntke han sakta in med så kom några grenar och slog emot vagnen. Nitro vart rädd och drog järnet i galopp en bit haha puckoponny efter det var han inte trött längre ;)
Sen har han även haft ryttare för första gången, han stod och käkade sitt kraftfoder så kom Rolf förbi.. så då lyfte jag upp han på Nitros rygg. han satt en liten stund, men sen börja han klättra bakåt så då rörde sig Nitro lite och Roffe vart livrädd så ja lära ta ner han haha. (Rolf är en katt). Så de gills väl inte riktigt som ryttare ;)
Stannade till vid Sanna sen och det blev filmkväll, Elin & Natalia kom de också.
Vii började kika på Allt Flyter, men vi hängde inte med och noll koncentration så vi bytte film till Från andra sidan.
En skräckis om ett barnsjukhus där barnen börjar bryta ben under mystiska omständigheter och en flicka vid namn Maggie hävdar att det är "the mechanical girl", ett ont spöke. Den var iaf bra!


Nu laddar jag upp massa bilder på bilddagboken sen juli/aug. var lite inaktiv där på sistone.
http://wanted.bilddagboken.se


Imorgon blir det städa och på torsdag ska jag & Sanna ha en riktig bakar dag! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0