Rymmare

Vart upp tidigt och ta buss till travet. Sen strax före tolv ringde Larsa, så de va bara att fara upp till stallet eftersom en hel hög ponnys rymt.
Jazz hade rymt flera ggr och "psyka" Nitro. Så de bråkade och började sparka mot varandra. Så fick Nitro in en träff på en hagstolpe så den splascha mitt i tur, så alla trådarna ramla ju ner.
Men Marianne och Uffe såg hela händelserna, och de sa att Nitro stod kvar snällt i hagen ändå, de va inte fören även Pippi & Tequila rymde och sprang förbi som även han hoppade ut. 
Puckade som dom är sprang de alla 4 in på ridbanan. Där de va när vi kom dit också. De hade ju hunnit bråkat och gjort upp en hel del redan, så de va lugna. P & T kom väldigt bra överens med Nitro. Men itne Jazz, Nitro va på han så fort han försökte nåt, eftersom han är en kaxig liten jäkel. Fick ta in Nitro så han fick stå inne resten av dagen :/
Longerade han lite nu i kvällas, han va jätteduktig! ca 15 min bara, men han vart lite trött av att trava och galoppera lite. 
Sadeln hade han på sig också, sötnosen! ^^ 

Annars har jag & mor vart ut till mormor & morfar och käkat potatis med brunsås. mums! ^^ 
Sen har jag också bakat pepparkakor! Käkade en hel del deg! :( Peppisarna vart iaf goda, med glasyr och allt!
Fast de är snart slut hehe. 

Nu lär jag sova, ska upp tidigt imorgon med! Ska med Kim upp till byn och försöka få nån ordning på ponnysarna!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0