Kastration

Hela dagen igår spenderades i Bondgården 07.50 - 19.00 (minus ca 30min när vi åkte hem med Smilla).
Kastrerade 12 tjurar och avhornade "Nitton", min favvo kalv.
Det gick finemangens, väldigt smidigt! Jag fick assistera vet. med att hålla bakben, ta bort tänger osv. haha
Efter 3:e året är jag nu imun mot de där. Numera är det inte äckligt utan mer normalt.
Däremot när vi avhornade och hornet tas bort, då sprutar det rakt ut flera meter. DE va jäkla äckligt!
De är så intressant varje gång veterinären kommer ut lär man sig nya grejer. Nyttigt och roligt.
När jag var liten var jag fast besluten att veterinär skulle jag bli som stor. Men härom året insåg ja att ja inte pallar med blodet och att skära osv.. urk. Vet. assistent däremot vore som handen i handsken!

Nu ska ja strax ta och göra mig klar för ett stadsbesök med Sanna, säg mig sist ja va ner på stan? Hinner aldrig.
Sen är det kursavslutning för ridgruppen :)

Kanske blir det krogen ikväll? Inte ett skit pepp nu.. men man kanske blir! Är aldrig ut nuförtiden så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0