Nitro på tävlingsbanan

Det gick faktiskt väldigt bra att ta sig in till banan osv. Sanna ställde upp som hästskötare till Pärla så vi gjrode iordning dem och lastade. De gick kanon! De stod snällt stilla i transporten :)
Sen fick de gå ut i varsin hage på travet. De gick bra det med. Nitro sprang runt lite emellan åt men annars var han lugn.
Däremot när de va dags för körning körde ja ut med Emelie & Josefine D. det gick ju bra, Nitro vart väldigt pigg och skulle ladda efter dem bara hehe.
Men när vi kom in på banan sprang de ifrån, deras tempo jogging = Nitro snabbt. Så ja höll in han och körde för mig själv. Det gick bra även om han var pigg, men sen började hästar rusa förbi på insidan. Skötte sig kanon de första gångerna men sen börja han bryta inåt och vara ostabil. Så vägra han gå ut mot kanten igen så ponnyer rejsa om både på insidan och utsidan. Nitro tokgaloppa. Alltså inte fort, utan ahan for so men studdboll och bröt och hoppa runt.
Vart orolig att vi skulle kroka ihop med nån o ja hade ingen kontroll, så då  körde jag ut efter ett varv.
Han va helt hispig och stanna jag, eller han vela åt ett annat håll skulle han resa sig.
Det är det värsta problemet, att han tänker stegra! Det är jag mest orolig över att han ska slå runt eller nåt.
Körde runt ltie vid stallet medan jag funderade på vad jag skulle göra, men eftersom de va så mkt ponnyer på banan beslöt jag mig för rakbanan. Körde några vändor där och ökade traven lite. Han sprang t.o.fr. riktigt fint! Mötte ju lite hästar där med, men de gick finfint :) Han skygga lite och fick några tokryck för bilarna som susar förbi utanför men annars skötte han sig kanon :)
Han är så jäkla tjurig också när de inte passar han så gör det inte det, han fick största dampet på banan för att jag gick på han med tömmen för ja blev ju sur på han! Sen när ja stod stilla vid stallet stampa han med bakbenen för han ville minsan icke stå stilla.
När vi skulle släppa ut dem i hagen igen vela Nitro med Pärla, när hon försvan skulle han efter. Stegra och höll på men ja fick honom till rätt hage rätt snabbt endå. (När han var hingst gav han inte upp, de gör han iaf nu efter en stund tack och lov!)
Hemresan gick lika bra den med. Han vägrar några ggr att gå in i transporten men sen går han in :) Fast han är väldigt rädd när luckan ska igen, allrahelst överluckan. Han kanske vänjer sig med lite mer åkturer.

Inför nästa gång jag ska in till banan ska jag ETT: Köpa en huva. TVÅ: Ha resgjord på. TRE: Ha vant han vid käk så han kan ha det på. Sen är det bara att hoppas på att det blir bättre så och med tiden!

Nitro var pigg!fjutten på bananNitro körsfinaste <3       Min fina kille!<3

sötisarna :)Nitro i transporten på väg hem.

Kommentarer
Postat av: Weronica - Med livet som insats

Snygg ponny :D

2009-07-06 @ 15:35:28
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: Emma

man tackar! :D

2009-07-06 @ 17:39:40
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/
Postat av: Weronica - Med livet som insats

Sv; Klart, jag och elin ska eventuellt ut på torsdag, följ med då? :)

2009-07-06 @ 18:22:34
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: Kimbell

Jag vill också ha en häst... Grannen tävlar rätt så mycket, jag fick följa med ut och rida förra veckan och det är verkligen underbart att sitta på hästryggen...

2009-07-06 @ 19:36:45
URL: http://kimbell.blogg.se/
Postat av: Louise

Varför huva? :S

2009-07-09 @ 19:14:08
Postat av: emma

sv: louise: Han fick tokryck när hästarna sprang förbi och var stressad, så om ja dövar han kanske han lugnar sig lite iaf :) bara tillfälligt ska han behöva ha det, hoppas jag!

2009-07-09 @ 19:18:03
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0