Häst

Sådär var ännu en dag förbi. Nästan iaf. Vaknade 12.50 idag!!! Nytt rekord tror jag.
Annars har jag bara varit hemma. Ätit cs mat coh choklad så ja tror ja spyr snart.
Väntar på att Elin ska komma snart så vi kan åka till stallet. Sen ska jag ta ett varmt bad, tror ja, de är svin kallt ute. Vart upp emot -20!

Igår va jag ute i stallet i ca 3h. Mamma höll på att frysa ihjäl de 10min hon va där när hon hämta mig, medan jag inte frös nånting alls under dessa timmar. Underligt.
Körde Nitro iaf. Bort till Furäng och vände. Han va pigg när vi skulel iväg, ville inte stå still, så ja fick hoppa i i farten.
Sen lära vi ju självklart möta massa bilar, han är ju trafiksäker, men de är skittrångt!
De gick iaf bra, men så kom vi på ett mkt smalt ställe och en bil med transport, (med en stampande häst däri), kom.
Fanns ett litet bredare parti där ja lära stanna Nitro trotts att han va stressad av de som lät. Jag trodde faktiskt han skulle hoppa ut i antingen bilen eller transporten, men de gjorde han inte! Fast när vi gick efteråt trava/trippa/ hoppa han fram, bockade och vart helt stress-hetsig. Tog ja i han stanna han och backa for oså. Satt jag hade inget annat val än att släppa han i trav på raksträckan. Han kuta på och var så glad. Efter de gick han lugnt igen! :)

Iförrgår när jag & mamma skulle ta in ponnyna täntke vi lite vågat att jag tar alla 3, när mamma endå var med om de skulle bli nåt. Äh klart ja kan öppna trådarna själv med alla 3 också. No probs. haha visst!
Nitro flög iväg ut och drog som en jävla tok! Så ja höll allt ja kunde längst ut i grimskaftet, så röck ja han till mig. Då hoppa han på Tequila (tro) så ja röck i han igen, då drog han järnet hemåt. Så ja lära släppa P & T, dom vart väldigt ivriga på att dra in på gården mittemot. Så ja slängde mig på Teqs grimskftet på knä och mamma fick tag på P. Haha!
Kallabalik! Så går det när man går lite för fort framåt ;) Tog Teq tsm med Nitro iaf. Lika igår.
Ska börja ta en av dem tsm med han till en början. De ska gå alla tre såsmåningom! Men man lär ju börja nånstans ;)
Han är lite fundersam så ja lär ha han under uppsikt på kort grimskaft en så länge. Men han får följa med enda till lill stallet och lämna Teq innan vi går till hans stall. Så han är duktig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0