Nyår

Så var det då ett nytt år!
Sista dagen 2008, nyårsafton för dom som inte är så klartänkta, firades först med käk hos Uffe.
Dollarchips, kyckling, bea, saltgurka osv. (dvs. church street mat). Mums!! :D
Man åt ju så man höll på att storkna men inte långt efteråt kom suget i mage nr.2, dvs. "godismagen".
Satt de blev att vräka i sig av efterrättsbuffén. Som bestod av kladdkaka, grädde, chokladpudding, vaniljvisp, vindruvor och mandariner. Alltså de va då nå grymt som jag åt, eller alla! Lära lägga mig på golvet! Höll på att spy av allt!
Men gott var det! ;)
Efter 1,5h satt jag & Sanna kvar vid bordet. Uffe kommer in: -"Vafan, sitter ni fortfarande och äter?!"
Jag kollar och finner min hand bland vindruvorna och Sanna har nyss lagt på en kladdkaksbit. Vi va så inne i en disk. att vi inte hade en aning om vad vi gjorde. Och ändå va vi proppomätta sen länge tillbaka! :O haha. 
Sen gjorde vi oss klara för party. Drog till Sarah. Spela lite vattenfall och plump. 
Vi fick t.o.m. med oss Kim! :D Mamma va snäll och var hundvakt åt Hera.
Vid tolvslaget gick vi ner på stan och firade. Jag var livrädd för alla raketer och smällare. Huah! Duckade för varje! Måste sett grymt fult ut.
Sen gick vi tillbaka igen och Sarahs bröder + några till kom. Sen kom ändå lite till folk och lite till..osv. så vipps var det fullt av folk i hela lägenheten! Senare gick de lite överstyr och de fick köras ut.
Då fortsatte partyt hos Oskar, som han hette. Vid 3 vart vi jätte sugna på Max. Så vi gick dit och köpte med oss mat.
Sen vid 4 fick vi itne vara kvar mer hehe. Så då vart de avslutning hos Sarah sista tiden innan Petra var snäll och kom och skjutsade hem mig, Kim och Sanna. Vid strax efter 5.
Det var en rolig kväll. Helt okej! :) Extra kul att Kim följde med! :D
Kvällens bästa måste vart när vi köpte Max. En hel hög, men INTE Kim. Hon som annars Jämt äter Max. Nejdå, hon köpte bara en läsk så hon kunde blanda ut spriten! HAHA! Törstig jävel! ;)

Vi avrundar väl det hela med att jag direkt fick en känsla av att 2009 kommer bli ett bra år! Hoppas verkligen det stämmer!

Igår åkte jag, Sanna och Elin hem till Uffe och käkade upp resterna av efterrätterna. Det var gott! Men gisses va mätt man blev, igen!
På kvällen körde jag Nitro och Elin åkte med. Han har stått sen i september! Första körturen på drygt 3mån.
Han var lite hetsig och ville iväg först, men sen blev han lugn och fin. Pigg och glad! :)
Tog en kort tur upp på nymsve och tillbaka i enbart skritt. Mötte en  häst utan att han ens reagera på det. :)
Efter det åkte vi till Sofie tillsammans med Sanna och Kim. Käkade Taccos och spelade Guitar Hero. Trevligt! :)

Idag klev jag upp sju. Jobbade åt Elin på travet, eftersom hon är sjuk. Jag undrar vem som är sjukast...
Är tvärförskyld. Ont i hals, näsan rinner, helt trött, ont inne i öronen osv. :(
Men jag fick jobbet gjort iaf och kunde sen vila framför teven lite.
Följde med mamma till återvinningen så vi fick lite skräp slängt, så blev vi av med det, skönt!
På kvällen har jag vart ute i bonngårn. Fixade min egen ponny + att jag jobbade 1-1,5h åt Kim, mockade och fixade "hennes" 4 hästar. Pengar är pengar, smått beroende då va!

Så nu har jag nog fått med allt både nödvändigt och onödigt.

Kommentarer
Postat av: sanna

nyår var trevligt :) det bästa var ju när pappa kom in och vi fortfarande satt och käkade :p

2009-01-03 @ 21:19:08
URL: http://nittonhundranitti.blogg.se/
Postat av: emma

HAHA de va äg! xD

2009-01-09 @ 20:56:50
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0