veckan som gått

Var ett tag sen ja skrev nu men man har ju annat att göra också ;)
Drar väl veckan lite kortfattat de ja minns..

I tisdags åkte jag & elin runt och köpte foder mm åt våra ponnys och gjorde ordentliga foderstater, samt att vi ändrat så de får hö 4ggr om dagen nu. Så de är ju bra. Vi ska väl försöka få pejling på allt angående dem nu.
På kvällen hade jag kursavslutning på travet. Eleverna var duktiga och de är ju visserligen lite trist, men samtidigt är jag väldigt glad att terminen är över!

I onsdags red Fanny Nitro för andra gången iaf och han skötte sig exemplariskt. Hon red runt själv samt att de provade på att trava några korta sträckor. Duktiga!

I torsdags körde jag & elin Nitro och hade Pärla på släp, fast jag red en bit på henne också. Fast vi var bara ner på sandtaget. Han var ömfotad så nu är jag väldigt kluven hur jag ska göra med han i vinter.
Försöka sko med brodd? Men om han tappar broddar/ skor så är de ju kört..Han är alltså supersvår att sko! Eller ha barfota och då kanske inte kunna träna på de sättet jag vill? hm!

Igår vart jobba i bondgården på kvällen och vi la i speeden med att strö/ skrapa/ mata kossor samt ta in hästar. Han precis till bussen skulle gå, eftersom jag fick skjuts till den :)
Så strax efter sju var jag hemma och de vart snabba tag. Duscha, sminka mm och sen iväg till Weris på förparty!
Ingen lär väl förvånas av att jag missade bussen? Sprang till nio men den jäveln åtke när ja kom och sprang!
Så de vart att sitta i hållplatsen en halvtimme och dricka i sin ensamhet som en och annan alkis, fast jag pratade med Sanna (och Sarah) den tiden! ;D
De va trevligt hos Weris iaf och lika på krogen, vart Slick! Även fast de va mkt folk, för de tänkte ja inte ens en tanke på haha. Vart lite småfull och ja är fortfarande bakis och klurar på endel minnesluckor...
Tack för en trevlig kväll iaf! :)

Nu väntar ja på att vi ska ta bussen och hämta mammas bil, sen blir det en visit förbi max och hästarna!
I´m starving!

Mamma är borta och jag antar att Elin ska festa så det blir en skön hemmakväll i min ensamhet, ser fan fram emot det!!

lotta jag ina och weris
heartbreak

Kommentarer
Postat av: sanna

det är ju helt världelöst att rida/köra en häst som inte har broddar när det är is ute på vägen.



han lär ju vänja sig med skoning så småningom förhoppningsvis? :-)

2009-12-05 @ 22:40:24
Postat av: emma

sv: ja precis :( men vi klarade oss hela förra vintern :)

saken är ju den att de blir mkt halare om han tappar brodden istället och de är onödigt att riskera, min mor som kom på att de kanske inte va så smart..



Japp, men kanske bättre med sommarskor då? :P

Ja får se, är skit svårt val! :S

2009-12-05 @ 22:45:11
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0