kastration

Hann med bussen imorse och de får ja hoppas jag gör i fortsättningen också!
Alla dagliga sysslor med häst, ko och hund fixades och utöver det vart det även Kastrering av kalvar (½=8st hans bara med), öronmärkte några, skoning av hästar och lite annat pyssel.
Är väldigt intressant att vara med veterinärer och se :) Dock kanske ja klarar mig utan blodet och alla testiklar!
Vart endel bök, eftersom de är så otroligt många kalvar, men vi lyckades få det gjort.
Btw lär jag nog vara döv snart, Kossorna skrek precis hela dagen! Var det inte att de ville ha mat så var de för att vi särat kalvarna från dem, tillfälligt. Skaffa öronmuffar med radio tror ja ^^

Senare vart det lite Buzz och film med systeryster. Eftersom "mannarna" inte hörde av sig! :@
Ja de blev alltså inge Quiz för oss idag. Kanske lika bra, kände mig bra slut iaf.

Hm undra om ja ska göra om blogg designen lite fort bara? Man tar sig ju aldrig tid.

kalvisarna i förra veckan
Några kalvar busar härom veckan.                       Foto: Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0