3 olika jobb

Gick bra med jobbandet igår. Sanna & jag pladdrade hela tiden på Posten så man nästan fick ont i käken! stackars den andra killen som lära lyssna på oss, tilslut satte han på radion högt, men vi överröstade den också haha
Kvällen i bondgården gick också bra. Fasen så kaxig den nya kalven är! 5dgr gammal och han stannar själv inne medan de andra är ute, medan vi skrapar. Man kan pyssla med allt möjligt och han bara kollar eller sover. Larsa kunde gå fram och klappa han också. + att han igår stod och stångade i en bit halmbal som låg kvar när ja strödde. Han puffade & hoppade så han tillsist ramla omkkull. Sötnosen! ^^ men han gav inte upp inte ;)
Medan jag jobbade red Fanny Nitro på ridbanan, snöpulsade. Hon tog in o fixade han helt själv, tillsammans med en kompis hon hade med. Ja gick bara o kika så allt gcik bra emellan åt :)
Han hade vart busig och skvätt lite med benen men annars jätte duktig!
Vart så glad när ja första gången gick för att kika och öppna stalldörren så stod lille Nisse där och såg så glad ut medan de borstade han och dona från top till tå. De är älsklingen värd!<3

Upp i morse igen. Nu haft nån timmes "vila" och om tio min går bussen mot Posten! Direkt efter det, med lite försening, blir det jobba v65 på travet!

Känns som de inte kommer hända speciellt mkt händelserika saker i mitt liv den närmsta veckan fram till julafton.. Bara massa jobb och bussåkande! Glad blir man ju när pengarna sedan kommer! ;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0