Varit med Emelie

Vaknade klockan halv tolv idag! herregissenen! :O
Tog de lite chill tills Emelie ringde vid ett, så vi bestämde att jag skulle följa med dem till Östervåla för att hämta hem en till ponny. Tog 2 bussen hemifrån och vidare till Sandviken. Sen for vi till Josefine Dehlin, som bor i Östervåla, och hämtade Ginni som Emelie skulle låna hem ett tag :)
Bus Cleo var med också, hon skulle sitta i mitt knä hela tiden och busa haha. Söthund ^^
Resan gick ju fint och allt men när de skulle lasta ur Ginni slängde hon sig ur med en jäkla fart! Under kedjan och allt.
Men det gick ju bra endå :)
Sen plockade vi in alla travarna, saknar att själv ha varmblod massa mkt  :(
Följde med hem till Emelie en stund sen. De bor jätte mysigt nu ju :) Cleos syster Cajsa var ju hel vild haha ;D
Tog bussen hem när Emelie & Jorma gick ut för att käka, eftersom jag skulle hem och köra Nitro.
Dock missade jag ju bussen precis på stan och fick gå hela vägen hem. Så det blev inget av :(
Får bli en långtur imorgon, funderar på Bergstig.
Har vart en trevlig dag!
Emelie & jag innan kinky partyt 2007 ;P
Insåg att jag inte hade nån nyare bild på oss en sen innan Kinky Partyt 2007..


Den här veckan är ganska fullbokad nu. Ser ut som följande..
tis: -
ons: Åker jag & Sanna till Ronja i S-viken och hälsar på
tors: Jobbar på Travet, v65
fre: Jobbar, kl: 13-16 ponnyridning/ körning på travet i samband med sommaryran.
lör: Stalltjänst, åker till Solvalla och jobbar på v75 och evt. Maskeradparty (om det inte flyttas fram till den 15)
       + kl: 19.00 ska jag ner på Sommaryran, Johan Palm på scen ;)
Hur sjutton ska jag hinna med allt på Lördagen! :S

Just ja, min kanin har fått nån sjukdom tror jag. Igår såg ja att han hade en kal fläck på ryggen, så ja plocka upp han och kollade närmre. De va fullt med mjäll typ och pälsen gick  att bara dra bort i närheten. Kollade mer på ryggen bakåt och där var det också så där mjälligt under pälsen :S
Sökte på nätet och fan nåt som heter Mjällkvalster (Cheyletiella parasitovorax). Hittade precis det där ordet inom parantesen och då kom det upp bilder, så japp nog är det de han fått!
Men fy fan, de kan överföras till människor också och då uppstår äckliga röda märken och irritation!
Imorgon ska inhandlas Tiguspray och kanin ska få bada och en rejäl rengöring av buren!
Så nu vart även tisdagen uppbokad..
Googla själv så ser ni vad äckligt de är!
http://images.google.se/images?hl=sv&q=Cheyletiella%20parasitovorax&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0