Snabbjobb/ banan

Igår åkte jag, Elin, Gina & hennes pojkvän in till banan med våra ponnys.
Mest för träningensskull, alltså att vara på en bana och allt runt ikring.
Vi körde våra och Gina körde Jamira. Några bakvarv och ett rätvarv, 1640m.
 Nitro var duktig och skötte sig bra :) han höll inte på och bröt som förra gången. En gång bara och han försökte stegra några ggr, men jag hade satt på resgjord denna gång och de va utanför banan han vart stressad & lyrisk så han höll på så. Allt gick ju bra som sagt men när vi körde snabbvarvet, 1640m, så drog ju de andra ifrån oss lite och första kurven innebar mest grisgalopper för han hade svårt med doseringen.
Han blev dock duktigare på att springa i kurvorna :)
Gick inte fort men såfort ett par varmblodstraver (som körde i bakvarv) sprang förbi då höjde han huvet och jäklar va han drog på och klockren trav, men de va ju bara en bit haha. Ska ta på käk nästa gång! men vill ta det lite lugnt med han och slippa så mkt utrustning i början.
När Elin & Pärla passera mål första gången stannade Pärla in och började skritta och vägra gå framåt, så när jag & Nitro kom ikapp sakta han in och sega likadant men höll traven. De tog oss en bra bit innan vi fick fart på dem igen. Jäkla grishästar! Gick runt 3min. Utan de där stoppet hade ju tiden vart fortare, så kvaltiden 2.55 borde han klara!
Klocka för att se om han orkar med distansen och kan hålla traven.
Tilläggas bör ju att han springer snabbare nrä vi joggar hemma t.o.m ;) haha!
Ska lägga in mer långa körpass & snabbkörning på längre distanser hemma så han blir mer uthållig. Han är bara van att springa på korta sträckor.
Men jag är endå nöjd med han, han skötte sig på ett bra sätt och kom runt utan allt för mkt galopper :) Farten går alltid att ändra på med mer träning!
Jag & Elin provade duscha han sen, (han hatar vatten) och det gick iaf att duscha litegranna även om han tönta sig enheldel. Så fick svampa det sista så tar vi det sucensivt.

När jag väl kom hem var det stress att dela ut resterande reklam. (Hade delat ut 1h reklam på förmiddagen).
Återstod minst 3h om jag skulle gå, men som tur var skjutsade mamma mig eftersom jag bara hade 1,5h på mig!
Vi vart klara fem i åtta (de lär vara klart senast åtta). I sista stund alltså ;)



Nitro innan Nitro med nya, gröna, utrsutningen Sötnosen redo för körtur
sötnos efter snabbjobbet
Sötnosen efter snabbjobbet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0