Omvandla.nu

Hittade en kul sida som man kan mäta avstånd, omvandla olika enheter och massa mer!
Jag har inget bättre för mig så jag sysselsätter mig lite med det nu (vilket syns på avståndsuträkningen i inlägget nedan).


vanligaste namnen i Sverige






















Mitt namn ligger på plats 21. Emma
mellannamnen på 26. Sara och 63. Caroline.
Däremot finns inte efternamnet med på listan haha tur det ;) men de är ett ovanligt efternamn vi har så.







mitt födelsedatum






















En annan kul grejj haha.
210dgr tills jag fyller, dock är det en måndag så festen får vänta ;)
När jag firar 10.000dgr sen jag föddes (undra hur gammal jag är då?) men nog fan ska det bli fest! ;D


















dialekter Här kan man läsa & lyssna på dialekter från hela landet. Gävlemål här.
Jorå ganska likt endå! Fast de är enheldel ord vi faktiskt inte använder oss av.
fast inte vet jag, de kanske är riktigt Gävlemål eller också pratar inte vi lika som de i Ockelbo & Årsunda gör trotts allt ;)





namntoppen 2008  De är så kul att heta ett av Sveriges vanligaste namn...
Senaste årens namntopp.
1998-1999         plats 1 
 2000-2001        plats 2 
2002-2006        plats 1
2007 wooow bara plats 4
2008 På plats 2. Emma        827pers              16st/1000barn
Mina kids ska iaf heta ovanligare namn!
Det finns bara 25pers som heter det namnet mitt barn ska heta punkt slut.

vanligaste namnen i gävleborgslänI Gävleborgs län finns 1917pers till med mitt namn, 655st i Gävle.
Ligger även där på 21 plats.
Min mors namn däremot, Benita, finns bara 1093 i hela Sverige och 34st i Gävleborg, 14st i Gävle..
I Gävle finns 6st som delar mitt efternamn. Jag, Elin, mamma, pappa och två till?
18st i Gävleborg. i Sverige heter 795pers Axéll i efternamn, i förnamn finns 1 kvinna och 2 män..






mitt namn


Inte visste jag att det finns män som heter Emma, förens nu då.
Såg att det finns hela 16st som heter Elin och är just män.
15st Kvinnor heter Peter...


































Nä nu lär jag fanken sova haha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ockelboborna har ju massa ord som vi inte använder

2009-08-25 @ 10:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0