Jävla ponnytrav!

Nu är jag så jävla irriterad så jag håller på och får nå jävla fel!!
Reglerna ändras ju hela tiden i ponnytrav så man har ju aldrig någon aning om vad som gäller.
När vi kollade upp hur mkt man lärade starta förra året så var det 5st/ 3år som gällde.
Igår fick jag se av en slump att det är 2st/ år, och om man inte startar på ett år gäller 4st nästa år. =4st/ 2år!
Har man inte gjort det lär man ta om licensen, vilket innebär skriva teoriprov samt 5-10 licens lopp!
Vilket innebär en period på minst 10v. och kurserna startar i september...
Helvette heller att jag tänker göra det!
Ingen har sagt något när vi betalade in min licens i år och jag har nyss reggat in min ponny och ska kvala nu inom någon vecka. Är det inte problem med ponnyn så är det kusken, jag får psyk! :@
Jag tänker då fan anmäla till kval iaf så får de säga vad fan de vill!
Jag tränar ju på banan, har kurser där jag lär ut hur man kör och kör klubblopp. Inte fan har jag då glömt hur man gör?!
Har vart aktiv ponnykusk från 1998-2006, sen startade jag 1ggr 2007 och inget sedan dess..
Ska ta ett snack med Marie eller Eva och se vad som gäller mig..

En gång i tiden var ponnytrav skit kul, nu suger det fan på alla fronter.
Kommer jag inte till start i år så ger jag upp ponnytravet, så är det bara. Då får Nitro omskolas till något annat, kanske brukskörning? Han ska iaf inte starta med någon annan en mig och jag tänker då aldrig sälja honom!
Nej, isåfall lägger jag ner ponnytravet helt och hållet! :@

jag och svedens jass -05 eller -06 tror jag de var
Jag & Svedens Jass, påskloppet på Gävle 2006.

Kommentarer
Postat av: sanna

jag tror lite har med att man "växer upp" och blir äldre också. fast det är ju kasst att man ändrar regler sådär bara ändå

2009-08-04 @ 20:24:17
URL: http://nittonhundranitti.blogg.se/
Postat av: emma

jo de har du ju rätt i, men de går framåt även för sporten. De ska likna det stora så himlans mkt och är hårdare och inte mera den "lek" och glädje ponnytravet engång innebar. Det spekuleras mkt i de där på ifokus och de flesta tycker samma sak :(

2009-08-05 @ 00:16:57
URL: http://tiimetosaygoodbye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0