utställning

Fy helskotta va jag har ont i benen nu! Och fötterna! Har stått och gått sen 8 i morse, satte mig först kl. 4 halv 5 en snabbis. Sen vart det stå och gå några timmar till.
Utställningen gick väl sådär. De kändes väl bra, inte så nervöst som jag trodde. Svårast var ju att få tokstollarna att stå stilla! hehe. Så var det ju första gången jag ställde ut så jag hade ju mindre erfarenhet av hur det går till samt knep o knåp. Clara vart klass II men annars gick de inge bra för henne. Eller oss. Hon var hel tokig Innan vi skulle in i ringen, väl där så var hon mest lat haha. Vilket ju var dåligare eftersom hon då inte får visa sina gångarter rätt.
Oden han jag inte ens ta ut nåt innan det var dags att gå in i ringen och otur som jag hade var numret före struken så jag lära stanna kvar och visa direkt. Han vägrade att stå stilla. Antingen skulle han gå direkt han stannat ½sek. eller stegra. Piggnisse! Men tyckte gångarterna gick bra, kändes som han iaf visade både frisk skritt samt en maffig trav!
Vi vart iaf andra bäst av 2-års hingstarna med bedömningen "Energisk och Livlig hingst av god rastyp". eller nåt :P Eftersom jag hade fullt sjå att få honom hyffsat stillsam så glömde ja lyssna på siffrorna. Men 78p. eller nåt, Klass I vart han iaf! :)
Det var iaf jätte kul att visa dem, speciellt Oden :P
Trodde vi skulle ryka först eftersom alla fick sina hästar att stå cool lugnt och visade jätte bra. Men Oden är finast! ;)
Där hängde allt på hästen, turen för mig att få visa honom! :)
Men samtidigt tycker jag också att hingstar ska ha ett visst "action", men i rätt mängd!

Nej nu ska jag sova! Upp tidigt i morgon igen! Vill sova! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0