Nyttigt

Nu har jag vart nyttig i 5 dagar! Vilket innebär varken godis, fika eller skräpmat osv.
Igår bakades det Lussebullar och kladdkaka, och sedan fikanades av de. Jag åt inget.
Idag käkades det Fish & Chips, åt jag? Nej.
Istället åt jag kanske lite för mycket fruktsallad så här på kvällskvisten.
Sen hela veckan har de försökt frästat mig med både det ena och det andra, men jag har stått emot!
Känner faktiskt inte ett enda sug efter nåt av det. Great!

nej nu ska jag sova. Lär upp till stallet tidigt.
Nitro vela inte gå in igår, så va han stel och hade väldigt ont i ena bakbenet. Vi trodde han hade sträckt sig efter vi kikat och känt igenom honom. Så frös han också. Så med dubbla täcken och lindor bak fick han stå.
De såg inte på nåt sätt ut att vara "under magen".
 Men imorse när jag skulle ta ut han tog jag temp. och han hade 39,5! De vart att ringa Vet. som senare kom ut.
Hon fick sticka håll på det och så fick ja nya instruktioner och mediciner. Smärtstillande som han ska käka och antibiotika som jag ska spruta in. Fick testa spruta idag, de gick väl bra. Men nu när hon inte är med vettesjutton!
Han hade iaf 37,6 nu ikväll. Så de va ju tur. Nu blir det stenhård koll på han, tempas och motioneras.
Han var betydligt piggare nu när jag tog ut/in han några timmar senare. Han gick normalt och framme vid mig hela tiden :)  Känns som skolan kommer sacka efter... :/
Köpte ett nytt fleece täcke åt honom, idag, iaf :)

Oh för att inte tala om hur nervös ja blev när Johan hängde löst idag! Jisses! Rösta flera ggr, men ska rösta massa nästa! Han va jättebra som vanligt! Jag antar att ni förstår att de handlar om Idol?

GODNATT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0